Subject: RE: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu lennujaamast
From: Eve Härm <[email-masked]>
To: "'Hanna Peeters'" <[email-masked]>
Cc: "Kea Toi" <[email-masked]>
Date: Mon, 6 May 2024 16:41:34 +0300

Tere Hanna

Ilmaradarite asukohad on toodud Keskkonnaagentuuri lehel
https://www.ilmateenistus.ee/meist/vaatlusvork/ . Uute planeeritavate
radarite asukoha kohta saab infot Keskkonnaagentuurist.

Pärnu lennuväljal ei osutata lennujuhtimist radariga, seega MVA-d ei ole
kehtestatud.

Tsiviilkasutuses on Eestis 2 sekundaarradarit, üks Tallinna läheduses ja
teine Lääne-Eestis (Martna). Lisaks Eestis on kasutusel MLAT
(MultiLATeration) süsteemi ehk kogu Tallinna lennuinfopiirkonda kattev WAM
(Wide Area Multilateration), WAM tugijaamad on paigutatud üle terve Eesti.
Jaamade asukohtade kohta saab täpsemat informatsiooni
Lennuliiklusteeninduse AS-ilt.

Lisaks tuleb arvestada kaitseministeeriumi kasutuses olevate radaritega,
nende kohta saab infot Kaitseministeeriumist.

Tervitades

Eve Härm

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna juhataja

+372 58 130 721

www.transpordiamet.ee | Lõõtsa 5, Tallinn 11415

Transpordiamet

From: Hanna Peeters <[email-masked]>
Sent: Monday, May 6, 2024 11:21 AM
To: Eve Härm <[email-masked]>
Subject: Re: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu
lennujaamast

Tere

Tuletan meelde, et ootan vastust.

Parimate soovidega / With best regards,

HANNA PEETERS

Projektijuht | Project Manager

+372 5536 032

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Sunly AS

 <https://sunly.ee/> www.sunly.ee

  _____

From: Hanna Peeters <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 29 April 2024 15:56
To: Eve Härm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu
lennujaamast

Tere

Kirjutan veel seoses P12 arendusala uuringutega.

Airsight-il on veel paar täpsustavat küsimust:

1.	Kas Pärnu lennujaama lähedal on jälgimis- ja/või ilmaradareid? (As
we have not yet been able to determine (e.g. in the AIP), whether there
are surveillance and/or weather radars in the vicinity of Pärnu Airport?)

2.	Sama kehtib võimaliku Miinimum suunamiskõrguse (MVA) kohta, mille
kohta ei ole veel leitud mingit teavet AIP-st. (The same applies to a
possible Minimum Vectoring Altitude (MVA), about which we have not yet
found any information in the AIP.)

Palun neid punkte täpsustada.

Parimate soovidega / With best regards,

HANNA PEETERS

Projektijuht | Project Manager

+372 5536 032

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Sunly AS

 <https://sunly.ee/> www.sunly.ee

  _____

From: Eve Härm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 04 April 2024 16:19
To: Hanna Peeters <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Klaus-Erik Pilar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu
lennujaamast

Caution: External email. Verify sender's identity before opening links and
attachments. If in doubt, contact IT.

Tere

Pärnus SID-e kasutusele pole plaanis võtta.

Tervitades

Eve Härm

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna juhataja

+372 58 130 721

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>  | Lõõtsa 5, Tallinn
11415

Transpordiamet

From: Hanna Peeters <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 1, 2024 1:58 PM
To: Eve Härm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Klaus-Erik Pilar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu
lennujaamast

Tere

Veel üks küsimus seoses selle projekti ja uuringutega. Kas Pärnu
lennujaamas kavatsetakse peagi kasutusele võtta standardsed
instrumentaalväljumised ( Standard Instrument Departures SID)? Praegu ei
ole lennuvälja kohta avaldatud SID-d, kuid eeldatakse, et neid võib
tulevikus olla. Kui neid on plaan kasutusele võtta, siis tuleks meil ka
neid uuringutesse kaasata.

Vastust ootama jäädes!

Parimate soovidega / With best regards,

HANNA PEETERS

Projektijuht | Project Manager

+372 5536 032

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Sunly AS

 <https://sunly.ee/> www.sunly.ee

  _____

From: Eve Härm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 20 March 2024 16:36
To: Hanna Peeters <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Klaus-Erik Pilar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu
lennujaamast

Caution: External email. Verify sender's identity before opening links and
attachments. If in doubt, contact IT.

Tere Hanna,

Pärnu lennujaam andis teada, et hetkel uusi protseduure ei kavandata. Küll
aga on Pärnu lennuväli projekteeritud ja ettevalmistatud ILS (instrument
landing system) valmidusega (ehk maas on olemas juba vastav kaabeldus jne)
ning seetõttu võiks arvestada võimalusega, et tulevikus paigaldatakse
Pärnu lennuväljale ILS ja kehtestatakse vastavad lähenemisprotseduurid.

Tervitades

Eve Härm

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna juhataja

+372 58 130 721

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>  | Lõõtsa 5, Tallinn
11415

Transpordiamet

From: Hanna Peeters <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 20, 2024 4:30 PM
To: Eve Härm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Klaus-Erik Pilar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu
lennujaamast

Tere

Tuletan meelde ennast, et ootan vastust.

Parimate soovidega / With best regards,

HANNA PEETERS

Projektijuht | Project Manager

+372 5536 032

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Sunly AS

 <https://sunly.ee/> www.sunly.ee

  _____

From: Hanna Peeters <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 14 March 2024 14:52
To: Eve Härm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Klaus-Erik Pilar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu
lennujaamast

Tere

Kirjutan seoses lennu-uuringutega Pärnu linna tuulepargi arendusala P12.
Ettevõttelt Airsight, kes teiega kooskõlastatud uuringuid teostab, on
tulnud küsimus: Kas on kavandatud uusi instrumentaallennuprotseduure
(IFP), mida pole veel avaldatud ja mida tuleb uuringus arvesse võtta? (Are
there any new Instrument Flight Procedures (IFP) planned, but not yet
published, and need to be taken into account in the study?)

Parimate soovidega / With best regards,

HANNA PEETERS

Projektijuht | Project Manager

+372 5536 032

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Sunly AS

 <https://sunly.ee/> www.sunly.ee

  _____

From: Eve Härm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 08 January 2024 13:19
To: Klaus-Erik Pilar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Hanna Peeters <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: RE: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu
lennujaamast

Caution: External email. Verify sender's identity before opening links and
attachments. If in doubt, contact IT.

Tere

Minu käest küsis seda Maia-Liisa Kasvandik  [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Parimat,

Eve

From: Klaus-Erik Pilar <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Monday, January 8, 2024 1:12 PM
To: Eve Härm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Hanna Peeters <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: RE: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu
lennujaamast

Tere

Kolleeg Hanna edastab linnale ja lisab Teid cc-sse.

Parimate soovidega / With best regards,

KLAUS-ERIK PILAR

Eesti Maajuht | Country Manager in Estonia

+372 5620 3144
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Sunly AS

www.sunly.ee <https://sunly.ee/>

From: Eve Härm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 8. jaanuar 2024 12:30
To: Klaus-Erik Pilar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu
lennujaamast

Aadressilt [email-masked] <mailto:[email-masked]>
ei saadeta teile sageli meilisõnumeid. Lugege täpsemat teavet selle kohta,
miks see on oluline <https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

Caution: External email. Verify sender's identity before opening links and
attachments. If in doubt, contact IT.

Tere Klaus-Erik,

Kas ma võin seda hinnangut ka Pärnu Linnavalitsusega jagada? Nad küsisid
seda minu käest.

Tervitades

Eve Härm

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna juhataja

+372 58 130 721

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>  | Lõõtsa 5, Tallinn
11415

Transpordiamet

From: Klaus-Erik Pilar <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Tuesday, December 12, 2023 2:31 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Eve Härm
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Hanna Peeters <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: FW: Tuuleenergia arendusala P12 - kõrguspiirangud Pärnu
lennujaamast

Tere

Edastan Airsighti eelhinnangu.

Parimate soovidega / With best regards,

KLAUS-ERIK PILAR

Eesti Maajuht | Country Manager in Estonia

+372 5620 3144
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Sunly AS

www.sunly.ee <https://sunly.ee/>